Nyhetsbrev November

Skickat: 2016-11-01

Det här är informationsutskicket för Alumniföreningen vid Teknologkåren i Lund, du får detta då du är medlem i Alumniföreningen. Hej! Trevligt att du är med! :-)

Alumniföreningen letar efter alumner som vill engagera sig! Speciellt söker vi nu dig som gillar att synas på Facebook och andra sociala medier, för att hjälpa oss att nå ut till fler alumner och sprida information om vad föreningen gör.

Har du lust att vara med? Hör av dig till styrelsen@alumniforeningen.se!

Alumniföreningens styrelse 2017

Alumniföreningen behöver en ny styrelse för 2017 - vi behöver dig! Du får bra erfarenhet av föreningsarbete, utmärkt kontakt med både alumner och studenter, och en rejäl dos tack för din tid - styrelsemöten hålls nämligen med fördel på restaurang. Framförallt lär du dig viktiga nya färdigheter som är relevanta för din karriär - Organisation, Mötesteknik, Marknadsföring, Praktiska arrangemang, Utveckling och drift av IT, Ekonomihantering, med mera.

Både alumner och studenter sökes till styrelsen. Alumniföreningen har redan en stark plattform och mycket medel till förfogande, så det finns mycket utrymme för dig att göra saker du tycker vore roliga. Vi ser fram emot att välkomna dig med nästa år - skriv till styrelsen@alumniforeningen.se eller läs mer på hemsidan. Du kan också tipsa oss om en vän som du tror skulle passa, eller prata direkt med kompisar som är intresserade!

LU:s nyhetsbrev för alumner

Fyra gånger om året skickas Lundensaren ut till Lunds universitets alumnnätverk. Lundensaren är ett e-nyhetsbrev där du bland mycket annat kan läsa om vad som är på gång vid universitetet. Läs utskicken eller skriv upp dig på en mailprenumeration här!

Kommande aktiviteter

AW i Malmö 10/11

Välkommen på Afterwork med Alumniföreningen på Taproom i Malmö, torsdagen den 10:e november klockan 18.30.

Ett härligt tillfälle att mingla med alumner, äta god mat och knyta nya kontakter. Gå in på Facebook och attenda om du har möjlighet. Vi ska boka bord så behöver en någorlunda uppfattning om antalet. :-)

Årsmöte 1/12

Den 1/12 är det dags för Alumniföreningens års- och valmöte. Mötet äger rum på Kårhuset på LTH, med start kl 18.00.

Under mötet kommer vi att gå igenom det gångna året, eventuella propositioner samt välja in föreningens styrelse för 2017. Möteshandlingar kommer att ligga ute på hemsidan ett par veckor innan mötet.

Styrelseposter som behandlas under valet:

• Ordförande
  • Sekreterare
  • Kassör
  • Systemansvarig
  • Informationsansvarig
  • Eventansvarig
  • Marknadsföringsansvarig

Efter mötet (ca klockan 19.00) går vi gemensamt och äter middag (ej julbord) på restaurang Hjulet Mat & Vin i Lund (Östra Mårtensgatan 6). Medlemmar betalar endast 100 kr. Respektive är välkommen i mån om plats (samt betalar fullpris).

Anmälan till middag görs senast 24:e november via eventet på Alumniföreningens hemsida (anmälan till årsmöte behövs ej). Anmälan är bindande. Vi har ett begränsat antal platser bokade, därför kommer närvarande på Årsmötet få förtur till julbordet.

Betalningen för julbordet sätts in i förväg på bankgiro 509-3372, märk med "JB-"; alternativt betalning på plats med kort eller Swish.

Hör av dig till styrelsen om du vill nominera dig själv, eller någon annan :-)

Eget förslag på aktivitet

Har du förslag på aktivitet? Eller skulle du rentav vilja anordna den själv?

Vi i styrelsen är glada för input från våra medlemmar :-)

Kontakta styrelsen, så hjälper vi dig!

Senaste nyheterna och info kommer alltid på Facebook - klicka Like så får du alltid informationen direkt. Om du vill veta mer om någon aktivitet, så svara bara på det här mailet!

Bjud in dina vänner

Har du en vän från LTH som du vill tipsa om våra aktiviteter? Vidarebefordra det här mailet, eller bjud in vederbörande på Facebook och LinkedIn!