Nyhetsbrev Februari

Skickat: 2016-02-12

Det här är informationsutskicket för Alumniföreningen vid Teknologkåren i Lund, du får detta då du är medlem i Alumniföreningen. Hej! Trevligt att du är med! :-)

Ny styrelse

Ett nytt verksamhetsår för föreningen har startat, med en (nästan) helt ny styrelse:

Ordförande: Jacob Gradén
Sekreterare: Axel Keskikangas
Kassör: Gustav Sällberg
Informationsansvarig: Hanna Runer
Evenemangsansvarig: Erik Iveroth
Systemansvarig: Joakim Svensson

Vi i styrelsen är peppade på att göra det kommande året ett roligt och lärorikt år för våra medlemmar!

Årsmöte 2015

Förra verksamhetsåret avslutades med Årsmöte (protokoll) och julbord. På årsmötet gick styrelsen igenom det gångna året, och redovisade föreningens aktiviteter och arbete, exempelvis:

• 140 nya medlemsansökningar.
  • Åtta genomförda aktiviteter.
  • Byggt medlemshanteringssystem som förenklar jobb och minskar kostnader.
  • Byggt mailutskickssystem till sektionernas alumniverksamhet.
  • Arkad Award Alumn har utökats.
  • Byggt ut intranätet.
  • Har börjat planera för mentorskapsprogram på TLTH-nivå, för sektioner utan egna mentorskapsprogram.
  • Fortsatt arbete med Alumnikollegiet, sammanträdesgrupp för sektionernas alumniansvariga.
  • Nya marknadsföringsstrategier - mailutskick, ringintyg, Instagram, Nollegasquegyckel, profilprodukt, ny enfärgslogga för trycksaker.

Sedan hölls det val, och ett par propositioner behandlades:

• Medlemsavgift 100 kr - Bifall
  • Investeringsplan för Alumniföreningens tillgångar - Bifall
  • Budget - Bifall

Kommande aktiviteter

AW i Malmö 18:e Februari

Först ut i kalendern är en after work på Paddy's i Malmö den 18:e Februari kl 18.00. Detta är ett härligt tillfälle att mingla med alumner, äta god mat knyta nya kontakter. Alumniföreningen står för lättare bar-tilltugg, övrig mat och dryck står du för själv. Gå gärna in och läs mera om eventet och spana in vilka mer som kommer på Facebook eventet!

Bokslutsmöte och middag 13:e Mars

Söndagen den 13:e Mars har Alumniföreningen Bokslutsmöte. Mötet avslutas med middag på Rose Garden, där föreningen bjuder deltagande medlemmar. Handlingar kommer att ligga ute på hemsidan senare i Februari.

Översiktlig aktivitetsplanering

Sedan följer en jämn ström med aktiviteter genom 2016

• AW i Malmö 18:e Februari
  • Bokslutsmöte och middag 13:e Mars
  • AW i April
  • Homecoming Day i April
  • Alumnimiddag för D och C den 23: e April. Mer info på Facebook. Du kan anmäla dig redan idag!
  • Oktoberfest i ... Oktober
  • ARKAD i November
  • Årsmöte och julbord i December

Detta är enbart en översiktlig planering och innehåll kan komma att ändras, mera information om aktiviteterna kommer då dem närmar sig.

Senaste nyheterna om aktiviteter finns alltid uppdaterat på Facebook och Alumniföreningens hemsida

Har du åsikter, ideér, förslag eller rent av drömmar om roliga aktiviteter du tycker att föreningen borde anordna, eller skulle du vilja hjälpa till att anordna en aktivitet? Tveka inte att höra av dig! Vi är alltid glada att höra ifrån våra kära medlemmar :=)

Senaste nyheterna och info kommer alltid på Facebook - klicka Like så får du alltid informationen direkt. Om du vill veta mer om någon aktivitet, så svara bara på det här mailet!

Bjud in dina vänner

Har du en vän från LTH som du vill tipsa om våra aktiviteter? Vidarebefordra det här mailet, eller bjud in vederbörande på Facebook och LinkedIn!

Du får det här brevet eftersom du är medlem i Alumniföreningen vid TLTH eller Alumn från Lunds Tekniska Högskola. Om detta är fel, kan du ändra din adress på vår hemsida. Har du kommentarer, idéer eller synpunkter är du hjärtligt välkommen att kontakta styrelsen och säga vad du tycker! :-)