Nyhetsbrev, oktober 2015

Skickat: 2015-10-29

Det här är informationsutskicket för Alumniföreningen vid Teknologkåren i Lund, du får detta då du är medlem i Alumniföreningen. Hej! Trevligt att du är med! :-)

Kommande aktiviteter

Årsmöte med julbord

Det börjar närma sig årsmöte där bland annat val av ny styrelse och motioner skall behandlas.

Årsmötet kommer att vara i Lund på Kårhuset klockan 14.00. När mötet är slut tar vi oss till julbordet, som är bokat på Big Bowl i Malmö klockan 16.00 - 17.45 (Karta). Efter julbordet finns det möjlighet att spela bowling en timme för den som har lust med det, det ingår i priset. Det finns begränsat antal platser så vi tillämpar först-till-kvarn-principen. Vi vill också att platserna fylls snabbt, så anmäl dig nu, det kommer bli riktigt skoj!

För att läsa handlingarna inför mötet besök denna länk.

Pistolskytte

Lördagen den 14/11 är det pistolskytte i Bollhuset i Lund. Eventet drar igång klockan 15:00 och glöm inte att anmäla dig på eventanmälan.

Teknikafton med IVA syd

På måndag den 16/11 kommer Kungl. Ingenjörsvetenskapsakademien vd, professor Björn O. Nilsson till Lund för att berätta om årets nyheter inom teknik och vetenskap. Temat för i år kommer att vara hållbar utveckling. För mer information och anmälan följ denna länk.

Hänt sedan sist

Lophtetjuble med Oktoberfest

Den 17/10 höll TLTH Oktoberfest för att fira att Lophtet varit i dess ägo i 50 år. Vi hade ett antal platser för alumner och vi hoppas att ni som var där hade lika roligt som oss och vill tacka för att ni kom.

Vi har även en efterlysning från Jens Olsson som vill komma i kontakt med gamla Superintendenter för ett eventuellt stillsamt uppmärksammande av de 50 år Lophtet funnits bland oss. Känner du dig träffad och intresserad så skicka ett mail till Jens.

Mer information kommer på Facebook - klicka Like så får du alltid informationen direkt. Om du vill veta mer om någon aktivitet, så svara bara på det här mailet!

Bjud in dina vänner

Har du en vän från LTH som du vill tipsa om våra aktiviteter? Vidarebefordra det här mailet, eller bjud in vederbörande på Facebook och LinkedIn!